Mr Stevens logo


Content writing

Texter som informerar med syfte att inspirera dina läsare

  1. Mr. Stevens
  2. Content writing

Innehåll som förflyttar

Se ditt innehåll som en transportsträcka. Med uppgift att attrahera nya besökare till din webbplats, träna dem i ditt erbjudande och förflytta dem till att en dag bli dina kunder.

”Content is King”, sa Bill Gates redan 1996 i en uppsats där han förutspådde att informativt och underhållande innehåll skulle komma att ha en avgörande betydelse i den digitala världen.

Vad tror du, är content fortfarande king?

Det beror på, tänker jag. Om ditt innehåll är riktigt bra, ja då är det kung och kommer att spela en stor roll i konkurrensen om nya kunder.

Relevant och engagerande innehåll

Vilket content vill dina läsare ha? Relevans är den viktiga nyckeln. Dina besökare vill inte ha dussininnehåll. Så, skippa massproduktion och gå för kvalitet. Sätt dig in i vad dina besökare behöver för att bättre förstå det värde du skapar för dem. Vilka frågor ställer de?

Ge dina läsare en mix av tidlöst innehåll, som är relevant för dem i alla delar av sin kundresa och information som är aktuell för dem just nu.

Hur jobbar du med din content strategi?

Att arbeta löpande med att skapa och publicera innehåll kan kännas som ett stort åtagande. Och jo, det kan det vara. Men du lägger själv ribban för hur du vill och kan arbeta med din innehållsstrategi.

Sökmotorer älskar bra content

Ofta hittar dina besökare till ditt innehåll via en sökmotor – därför är det SUPERVIKTIGT att vi har bra koll på hur SEO (sökmotoroptimering) fungerar och hur dina besökares sökbeteende ser ut redan innan vi börjar skriva artiklar och guider som ska publiceras på din webb.

Sökmotorer lär sig snabbt om hur ditt innehåll står sig i konkurrensen. Med hjälp av data och algoritmer tar tekniken reda på om det engagerar dina läsare och om det håller god kvalitet. Får du hög poäng ger det dig en högre rankingposition och du kan räkna med fler besökare till dina sidor.

Jag hjälper dig att:

Genomföra en content audit
Se över befintligt innehåll. Vad fungerar? Vad ska vi göra mer av? Vad behöver optimeras? Vad ska vi göra oss av med?

Optimera befintligt innehåll
Uppdatera med nya insikter och exempel + optimera efter uppdaterad sökordsplan

Ta fram en contentstrategi
En samlad dokumentation för din innehållssatsning. Här ryms syfte, mål, målgrupp, ditt uttryck (tonalitet), dina samtalskategorier och ämnen inom varje kategori, kanaler för spridning, KPI:er och uppföljningsmetod. Dokumentet är levande eftersom vi kommer att komma på nya bra idéer löpande. 

Skriva ditt innehåll
Producera texter som rimmar med din strategi

Sökmotoroptimera dina texter
En självklarhet i innehållsarbete, men också en mycket viktigt del av arbetet.

Publicera innehållet på din webb
Om du vill hjälper jag dig också att publicera innehållet i ditt CMS.

Anlita Mr. Stevens som din content writer

Du kan anlita mig för hela processen, eller delar av arbetet. Med löpande innehållsproduktion eller som ett tidsbegränsat projekt, kanske för att du ska komma igång med ditt eget skrivande.

Jag skäms inte för att ta hjälp av AI för att producera innehåll – men jag bearbetar det alltid för att:

  • matcha dina besökares sökintention
  • spegla dina kunders sätt att prata (med ditt unika vokabulär)
  • säkerställa ditt varumärkes tonalitet.

Jag kan också hjälpa dig att sätta din SEO-strategi.

 

Här är några artiklar jag skrivit för olika kunder:

Artikel för Copter

Artikel för Disab

Artikel för We dig it