Mr Stevens logo


Föreläsningar

Inspiration för att komma igång med dina kommunikatiosprojekt

  1. Mr. Stevens
  2. Föreläsningar

Dags att öppna för nya tankar?

Kan du uppleva att du ibland behöver en knuff? Något som rycker tag i dig och får dig på fötter? Som energi. Inspiration. Bannemig action?

Det gör jag. Då brukar jag vilja se på saker från ett nytt håll, liksom ta en avstickare, för att se om jag hittar något nytt där. Som att lyssna till någon som kan mer än mig på ett område.

Jag föreläser om att berätta och om SEO. Ibland inleder jag mina samarbeten med en kort föreläsning. Eller en lång workshop. Jag gillar att börja så. Det är kul, ger god energi och låter oss börja från en kreativ plats.

Samtliga föreläsningar ges antingen på plats hos dig eller digitalt. Jag föredrar alltid att vara i samma rum som dig.

Samtal om storytelling

Jag kan prata om berättelser i dagar. Vad det gör med oss människor, hur de griper tag i oss och sätter oss i rörelse. Hur de hjälper oss att fatta beslut och hur du i din storytelling kan väcka känslor som driver din affär.

Dagar blir långdraget men vi hinner med mycket på en timme!

Hur ser du på storytelling? Hur arbetar du med företagets berättande utifrån varumärket idag? Tänk att du är helt ensam om dina berättelser. Du är troligtvis rätt lik dina konkurrenter på flera sätt, men dina berättelser är bara dina. Har du hittat och använder dom? Bra! Om inte kan jag hjälpa dig med det i ett copyprojekt.

Föreläsningar om SEO

Jag föreläser också om SEO. Här vänder jag mig både till dig som står inför att sätta igång med ditt SEO-arbete och till designers och kreatörer som vill förstå SEO ur ett varumärkesperspektiv i samband med webbdesignjobb.

Så funkar sökmotoroptimering

En föreläsning om hur du kommer igång för att driva leads och nya kunder. Om hur en sökmotor fungerar och hur du på allra bästa sätt möter din kunds sökintention. Vid den här föreläsningen kommer jag förberedd och inläst på din bransch och ditt erbjudande.

SEO och webbdesign

Ett prat om SEO som en del av ett varumärkes kommunikativa helhet. Här vänder jag mig främst till webbyråer, reklambyråer och kreatörer som inte upptäckt det fina med sökmotoroptimering (än). Jag förenklar och ser på saken ur en designers perspektiv, någon som är van att arbeta med koncept, varumärken och UX, och också behöver ha ett hum om SEO för att leverera ett riktigt bra webbdesignjobb.

Båda föreläsningarna funkar också fint för att inleda ett samarbete med – ett där vi jobbar ihop för att hitta din SEO-strategi.