Mr Stevens logo


Copywriting

Säljande texter som känns, når fram, engagerar och bygger relationer

Vad ska din copy utföra?

När jag skriver för ditt varumärke behöver jag känna till din vision och dina affärsmål. Varför? Jo, för att copywriting direkt påverkar din affär eftersom det handlar om att sälja med ord. Sälja in dig och sälja dina produkter eller tjänster.

Din kommunikation har därför alltid ett uppdrag, och när målen är tydliga blir våra texter tydliga och vi når dina mål snabbare.

Huvudrollen för vårt jobb går alltid till din kund. Det är henne vi ska imponera på genom att:

  1. väcka hennes känslor,
  2. så att vi fångar hennes intresse,
  3. för att kunna påverka henne att gå i din riktning,
  4. och hjälpa henne ta action – som att köpa, prenumerera, anmäla sig, ladda ned eller kontakta dig.

Vad har din kund för problem som din produkt eller tjänst kan lösa? Vilken är den stora kundnyttan för henne?

Copywriting för annonser

Kanske träffar du din kund för allra första gången via en annons. Då är det viktigt att vi når in i hjärtat och väcker känslor. När vi berör sätter vi saker i rullning och när vi lyckas blir en anonym person en ny besökare på din webbplats.

Dina budskap bör variera med kanalen de ska gå i. Din tonalitet är alltid densamma, men uppdraget för kommunikationen skiftar. Jag hjälper dig med hela paletten av copy för kampanjer i olika medier och här tar jag hjälp av en AD (art director) för att sätta färg och form på budskapen, om du inte redan har den saken klar.

Copy för webb

Tänk, din kund har kommit till din webbplats. Se henne som din gäst, dig själv som hennes värd och besöket som ert möte.

Vårda hennes närvaro, hon vill höra om vad du har att ge henne. Om hur du underlättar hennes vardag genom den nytta dina produkter eller tjänster skapar.

Det är mycket att tänka på när en webb ska utvecklas, byggas om eller optimeras. Din webbcopy ska inte bara attrahera din kund, den ska lyfta ditt varumärke, synliggöra dig för sökmotorer och erbjuda en prickfri användarupplevelse. Här spelar orden en mycket stor roll.

Jag har skrivit för många olika webbar och appar och jobbar ofta tillsammans med designers och utvecklare för att få till riktigt bra UX och texter som stöttar affären. Självklart skriver jag sökmotoroptimerat.

Copy för e-post och nyhetsbrev

Visste du att e-post är ett superstarkt verktyg för att konvertera läsare till kunder? Det är också ett utmärkt sätt att vårda dina kundrelationer. Konverserande mail som triggas vid olika händelser i din webb eller app håller dina kundsamtal levande. Bjud på sprakande inspiration, dela nyheter, kampanjer, och rabatter om du jobbar så.

Som din copywriter skriver jag både mail triggade av din säljtratt, för marketing automation och dina återkommande nyhetsbrev.

Anlita Mr. Stevens för copywriting

Jag står till tjänst för korta enstaka projekt, men också för långa samarbeten när du behöver en huscopy eller en allround-skribent.

Utöver säljande copy skriver jag också guidande UX-copy och content med uppdrag att konvertera besökare till kunder.

Kundprojekt: Copywriting för Copter